top of page
kom. 501 144 166
Terra AC W7-G5-R-C-0
7.4 kW 1 faza/32A
Kabel 5 metrów typ 2
Bluetooth – WiFi – Ethernet – licznik MID – RFID – GSM
Zasilanie z jednej fazy 230V
- Do 7.4 kW / 32 A
- 110 ... 240 V AC
- Kabel 5 mertów typ 2
- Bluetooth
- WIFi
- Ethernet
- Licznik MID
- Czytnik RFID
- Modem GSM/4G
- Kompaktowe wymiary :
• Szerokość 195 mm , Wysokość 320 mm, Głębokość 110/143 mm
Wbudowane zabezpieczenia w każdej stacji Terra AC
Nadprądowe
• Ładowarka wyłączy się gdy wykryje, że samochód pobiera prąd wyższy od
dozwolonego
Wzrostowe / Podnapięciowe
• Ładowarka odłączy samochód, gdy wykryje zbyt niskie lub zbyt wysokie
napięcie wejściowe, czyli zabezpieczenie od wahań napięcia z sieci
Zwarcie doziemne
• Gdy ładowarka wykryje zwarcie doziemne AC lub zwarcie doziemne DC>6mA, odłącza samochód od sieci.
Zabezpieczenie przed przepięciami
Monitorowanie ciągłości PE (uziemienia ochronnego)
UWAGA: Zabudowane wewnątrz ładowarki zabezpieczenia w żaden
sposób nie wpływają negatywnie na działanie urządzeń
zabezpieczających instalowanych przed stacją ładowania (zgodnie z
lokalnymi wymaganiami).
Wyposażenie standardowe każdej stacji Terra AC
- Każda stacja wyposażona jest w gniazdo:
- Ethernet(RJ45,złączeLAN)
- WiFi(2.4GHz)
- Bluetooth
- Wybrane wersje stacji wyposażone są również w modem GSM,
obsługujący standardy 3G, 4G i LTE
- Protokół OCPP 1.6 (1.6J, JSON) protokół do łączenia się z chmurą
ABB lub z zewnętrznym systemem operatora
- Złącze Modbus (RS485) do lokalnego zarządzania mocą
ładowania ładowarki z wykorzystaniem zewnętrznego
inteligentnego licznika
- Konfigurowalne styki bezpotencjałowe (aktualnie w trakcie rozwoju)
Aplikacje mobile / Portale Web wspierające stacje AC
Autoryzacja
- Telefonem przez Bluetooth
- Karty RFID (ISO14443a, ISO14443b. ISO15693_3) np. Mifare
Aplikacja mobilna (Charger Sync App)
ChargerSync – Apps on Google Play
• Uwierzytelnianie i kontrola ładowania • Konfiguracja ładowarki
• Kontrola niewielkiej liczby ładowarek
Web portal (Charger Sync Portal)
ABB Charging Service Operation Portal (chargedot.com)
• Zarządzanie stacjami ładowania i podstawowa konfiguracja
Terra AC
Tryby pracy
1. Bez żadnej autoryzacji
Stacja działa bez żadnej autoryzacji. Podłączenie wtyczki do auta, powoduje z
automatu nawiązanie połączenia i w konsekwencji rozpoczęcie sesji ładowania.
Wymagania dla użytkownika: Brak.
Wymagania dla instalatora: Jednorazowa konfiguracja stacji podczas pierwszego
uruchomienia. Nie wymaga podłączenia do Internetu. Czytnik kart RFID nie jest
wymagany / jest wyłączony.
Rozwiązanie dedykowane do domów jednorodzinnych lub jako ładowarka do aut
służbowych na parkingu firmowym bez dostępu dla osób trzecich. Ładujemy się na
tej stacji w myśl zasady „kto pierwszy ten lepszy”.
2. Autoryzacja przez telefon
Stacja działa z autoryzacją przez telefon. Podłączenie wtyczki do auta, nie powoduje
z automatu nawiązania połączenia. Potrzeba jest uruchomić aplikację na telefonie i
kliknąć rozpoczęcie sesji ładowania (Start Charge).
Wymagania dla użytkownika: Telefon komórkowy. Każdorazowo trzeba mieć
telefon przy sobie. Poprzez aplikację na telefonie możemy zaplanować ładowanie
auta o konkretnej godzinie, śledzić sesje ładowania, ilość dostarczonej energii do
auta. Zdalnie włączyć lub zakończyć sesje ładowania. Ważne Ograniczenie: Jedna
stacja może być tylko przypisana tylko do jednego telefonu!
Wymagania dla instalatora: Brak. Nie wymaga podłączenia do Internetu. Czytnik
kart RFID nie jest wymagany / jest wyłączony.
Jeśli stacja nie ma wbudowanego czytnika RFID, to dostarczamy stację właśnie z
trybem pracy nr.2, aby przejść na tryb nr.1 trzyma wyłączyć tz. Free Vending Mode w
aplikacji TerraConfig na telefon. Czyli zdjąć tą autoryzację przez telefon.
Rozwiązanie dedykowane do domów jednorodzinnych, małych biur, gdzie tylko
pojedyncze konkretne osoby korzystają ze stacji ładowania.
3. RFID – WhiteList (bez Internetu)
Stacja działa z autoryzacją przez kartę RFID. Podłączenie wtyczki do auta, nie
powoduje z automatu nawiązania połączenia. Potrzeba jest aby przyłożyć do stacji
kartę RFID, która wcześniej musi być przypisana do stacji ładowania. Po prawidłowej
autoryzacji (sygnał dźwiękowy) sesja ładowania zostaje rozpoczęta.
Wymagania dla użytkownika: Karta RFID. Każdorazowo trzeba mieć kartę RFID
przy sobie. Karta zostaje dodana do tak zwanej „White List”, wpisana na sztywno do
pamięci wewnętrznej ładowarki. Ilość kart jest ograniczona do 16 kart.
Wymagania dla instalatora: Jednorazowa konfiguracja stacji z użyciem aplikacji
TerraConfig na telefon podczas pierwszego uruchomienia. Nie wymaga podłączenia
do Internetu.
Rozwiązanie dedykowane do miejsc z trudnym dostępem do Internetu i z określoną
ilością osób korzystających ze stacji np. małe biura.
4. RFID + Portal chargedot.com (Internet wymagany)
Stacja działa z autoryzacją przez kartę RFID. Podłączenie wtyczki do auta, nie
powoduje z automatu nawiązania połączenia. Potrzeba jest aby przyłożyć do stacji
kartę RFID, która wcześniej musi być przypisana do stacji ładowania. Po prawidłowej
autoryzacji (sygnał dźwiękowy) sesja ładowania zostaje rozpoczęta.
Wymagania dla użytkownika: Karta RFID. Każdorazowo trzeba mieć kartę RFID
przy sobie. Karta zostaje dodana do stacji ładowania lub do grupy ładowarek z
użyciem portalu internetowego (chargedot.com). Ilość kart RFID jest praktycznie bez
ograniczeń.
Wymagania dla instalatora: Jednorazowa konfiguracja stacji z użyciem portalu
internetowego podczas pierwszego uruchomienia. Stacja wymaga stałego
podłączenia do Internetu poprzez LAN, WiFi lub jeśli model stacji na to pozwala
poprzez GSM (3G/4G/LTE).
Rozwiązanie dedykowane do parkingów ogólnodostępnych, wspólnot
mieszkaniowych, biurowców, itp. Dodanie dodatkowych kart w przyszłości może
odbyć się za biurka komputerowego – zdalnie przez klienta końcowego stacji, nie
wymaga to wizyty na obiekcie. Poprzez portal możemy tworzyć profile użytkowników,
rozliczać ich zużycia, śledzić ilość sesji ładowania itd. Jest to tryb preferowany dla
stacji z wbudowanym czytnikiem kart RFID.
Dane techniczne w karcie produktu:
Karta produktu PL
bottom of page